Tuesday, October 27, 2009

Vallatud võimlemised

MERERÖÖVEL
TÄNA OLEN MERERÖÖVEL, (käed rinnal, jalad harkis)
TEHA ON ÜKS VÄIKE TÖÖ VEEL. (ringutus)
RONIN KÄHKU MASTI TIPPU,
LÄHEN KOHENDAMA LIPPU. („redelil ronimine“)
LIPP ON SIIT MAALT SIIA MAANI. (avatud kätega venitused külgedele)
VAATAN – SOOME. VAATAN – TAANI. (pea pöörded)
KÜLM ON. KÄHKU ALLA VUDIN. (külmavärinad, kükakile „väänutamine“)
KÕRVU HÕÕRUN. NÄPPE MUDIN.

KOKAMAMMI
TÄNA OLEN KOKAMAMMI. (käed rinnal, jalad harkis)
VÕTAN KAPI OTSAST KAMMI. (sirutamine)
OMA PIKKI JUUKSEID SILUN. (pikad kehapöördega kammivad liigutused)
KÜLL MA OLEN IKKA ILUS! (samm ette, käed laiali)
VISKAN KAPPI MEIGIKOTI. („korvpallur“)
PANEN KONTSAKINGAD JALGA. (kikivarvule)
TÕSTAN NURGAST RA-SKE POTI. (imiteerin. Raske-raske!)
RÕÕMSALT SUPIKEETMIST ALGAN. („kulbiliigutaja“)

KARUPAPI
TÄNA OLEN KARUPAPI. (käed rinnal, jalad harkis)
AVAN OMA RIIDEKAPI. (käed laiali)
PANEN JALGA KARUPÜKSID, (imiteerivad liigutused, põlvetõstetega)
KARUPÜKSTE PEALE TRAKSID.(üks käsi kaela ümbert, teine õla alt, sõrmed kokku)
KARUSÄRGI PÜKSI TOPIN. (imiteerivad liigutused koos kerepööretega)
TÕMBAN SELGA KARUJOPI. (ühe käega teise sõrmedest sirutuseni, teisega sama)
VÄSIN ENNE LUMEAEGA. (ringutamine, haigutamine)
SOOVIN TEIL: „HEAD UNEAEGA!“ (sügav kummardus)

VIHMAVARI
TÄNA OLEN VIHMAVARI. (käed rinnal, jalad harkis)
KURJALT LAIAKS LÄHEB HARI
SIIS, KUI ÕUES VIHMA SAJAB. (käed aeglaselt laiali õlgade kõrgusele, kerepöörded)
PÄIKE TAAS MU KOKKU AJAB. (käed alla)
SUVEL RIPUN TIHTI NAGIS. (venitus, käed põimseongus)
MEENUN SIIS, KUI SAABUB SÜGIS. (peavangutused, vaade üles, seongus käed ette)
KUI MU PIHUST REBIB TUUL, (käed lahti, laiali)
VEEREN MAAS JA PEATUN PUUL, (kükist keerutades püsti)
KEERLEN NAGU KARUSSELL, (keerutused väljasirutatud kätega)
MAANDUN MAJAKATUSEL. (kikivarvul tasakaalu hoidmine kõrvale sirutatud kätega)

LUMEHELVES
TÄNA OLEN LUMEHELVES. (käed rinnal, jalad harkis)
ELAN VALGES LUMEPILVES. (osutan valgele objektile)
PILV ON KÕRGEL. PILV ON KOHEV. (sirutus, käed üles; alla, käed laiali)
ALLA VAADATA ON KÕHE. (õlgade väristamine)
TÕSTAN JALAD ÜLE ÄÄRE. (jalasirutused ette-taha, käed hoiavad "pilvest")
HIRMUST VÄRISEVAD SÄÄRED. (jalgade väristamine)
LASEN SÕRMED LAHTI SIIS, (sõrmesirutused)
LENDAN ALLA TIRILII... (keereldes alla)

KORISTAJA
TÄNA OLEN KORISTAJA. (käed rinnal, jalad harkis)
TÖÖD ON PALJU TEHA VAJA. (ringutus, kätega energilised liigutused, jooks/hüplemine...)
PÜHIN PUHTAKS LAMBIPIRNI. (sirutus)
TÕSTAN PRAHI PRÜGIURNI. (noppimine)
KLOPIN TOLMUST VOODIKATTED (imiteerivad liigutused)
LAPP KÄIB KAPIL, PÕRANDATEL. (sirutused, kummardused)
ÜKSKORD TÖÖ SAAB VALMIS AGA. (sirutus, käed laiali)
SIIS MA KIIGUN KARDINAGA,
PIILUN LÄBI LUKUAUGUST,
HARJA ABIL HÜPPAN KAUGUST. (imiteerivad liigutused)

PÄKAPIKK
TÄNA OLEN PÄKAPIKK. (käed rinnal, jalad harkis)
ISE VÄIKE, KUUSK ON PIKK. (kükk, sirutus)
KRIPS-KRAPS KUUSE OTSA LÄHEN, (ronimine)
PANEN SINNA KENA TÄHE. (käed-jalad laiali)
A-E, A-E TIPUST HÕIGUN, (hüüded)
OKSTEL TURNIN, EHTEIL KÕIGUN, (tasakaalusammud, painutused külgedele)
KUNI VEEREN NAGU PALL MA (keereldes alla)
KINGIKUHJA KUUSE ALLA.
PEA KÄIB RINGI, MUIDU... AH! (pearingid)
KÄED ON TERVED, JALAD KAH! (käte-jalgade ringitused)

No comments:

Post a Comment